Imaginary Friend

Blog berisi review makeup & skin care dan juga pengalaman traveling ke Jepang, Singapore, dll.

My eyelashes are short and thin. That's why I need a mascara to thicken and extend my lashes. I got a unique product from Cosmekita's goodie bag. It's a mascara but not an ordinary one. It's a Fiber Proof Topcoat Mascara from Baviphat. Baviphat is a makeup brand from Korea. I've tried some of the products but never try this one before. So, I was so excited yet curious about it.

Bulu mataku tipis dan pendek. makasnya aku butuh maskara untuk menebalkan dan memerpanjang bulu mata. Aku dapat produk ini dari goodie bag Cosmekita. Maskara ini beda dari yang lain. Namanya Fiber Proof Topcoat Mascara dari Baviphat. Baviphat ini merk kosmetik dari Korea. Aku pernah coba beberapa produknya, tapi belum pernah yang satu ini. Jadi penasaran deh.



♛ Packaging : (8/10)
It's like a normal mascara with a thin brush which I like. Because it makes me easy to apply it. The bottle is transparent so you can see how much the product left in it.

Kemasannya seperti maskara biasa tapi brush-nya kecil yang aku suka. Jadi lebih mudah pakainya. Botolnya juga transparan jadi bisa tahu deh tinggal berapa sisanya.


♛ Formula : (9/10)
I've never try a gel transparent mascara before. I use it after I apply my usual mascara first. It makes my eyelash look thick. You can see the picture below, my left eyes using Baviphat Fiber Proof Topcoat Mascara and the left one without it. I use non waterproof mascara and when I apply the top coat mascara, somehow it become a waterproof.

Sebelumnya aku gak pernah coba mascara yang transparan seperti ini. Biasanya aku pakai setelah sebelumnya pakai maskara yang biasa. Bulu mataku jadi keliatan lebih tebal. Kamu bisa lihat di gambar bawah. Mata sebelah kiri aku pakaikan Baviphat Fiber Proof Topcoat Mascara, yang kanan cuma pakai maskara biasa aja. Aku juga pakai maskara yang gak anti air, pas aku pakai Baviphat maskara ini, entah kenapa jadi waterproof lho.


♛ Overall : (8/10)
I like this mascara and now I'm like using it everyday. One thing I don't like is I have to wipe the brush with tissue after I apply it, because the color will turn out black. I've tried using it without apply my mascara first, then my lashes look longer. But, there will be like a white color on my eyelashes. So, make sure to apply black or brown mascara first.

Aku suka sama maskara ini dan sekarang hampir tiap hari pakai. Ada satu yang aku gak suka sih, aku harus siapin tisu untuk melap brush nya sebabis pakai, soalnya jadi hitam warnanya. Aku juga pernah pakai maskara ini tanpa pakai maskara biasa dulu, hasilnya memang bulu mat ajadi lebih panjang. Tapi warnanya jadi agak putih gitu. Nah, lebih baik kalau mau pakai maskara ini, sebelumnya kamu pakai maskara warna hitam atau cokelat dulu.


Have you ever tried any of Baviphat product or maybe this mascara?

Kalau kamu pernah gak coba produknya Baviphat atau mungkin pernah coba maskara ini juga?

Disclaimer

I personally tested every product and give my very honest opinion based on my personal experienced. I put additional disclaimer in each sponsored post.

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib